Medewerkers van de klantenservice, receptie of helpdesk zijn het visitekaartje van een organisatie. Zij vervullen een sleutelrol in het beeld dat klanten hebben van de organisatie. Het is daarom belangrijk dat deze medewerkers professionaliteit uitstralen. Communicatietrainingen helpen hen om deze professionaliteit vorm te geven en klantgericht te handelen. Tevens zorgt training voor meer uniformiteit in klantcontact, wat ook bijdraagt aan het professionele imago van de organisatie.
Onze communicatietrainingen zijn erop gericht het klantgericht handelen van medewerkers te verbeteren en te leren denken vanuit de klantbehoefte: “Hoe ga ik de klant helpen binnen de mogelijkheden van deze organisatie en passend binnen de visie en kernwaarden van de organisatie?” Bewustwording van de eigen communicatiestijl en het effect van bijvoorbeeld het tonen van empathie zijn andere vaste elementen binnen onze communicatietrainingen.
WCS TeleAdvies gelooft dat door middel van specifieke en op maat gemaakte training, medewerkers de kennis en vaardigheden in handen krijgen om klantgericht te werken en zo de klanttevredenheid te verhogen. De communicatietrainingen worden verzorgd door een ervaren trainer op het gebied van klantcontact. Zij is onder andere mede-auteur van ‘Het handboek contact center medewerker’.