Nieuwe manieren van werken vragen om een verandering van systemen en ICT, maar ook van uw gebruikersorganisatie. Met zorg kiezen organisaties dan ook een technische oplossing. Maar houding en gedrag van medewerkers zijn uiteindelijk cruciaal voor het slagen van een verandering in werkwijze.
Het is van groot belang om medewerkers tijdig en op meerdere manieren te betrekken bij de veranderende werkwijze. Hoe meer inspraak medewerkers hebben in het vormgeven van hun werk- en communicatieomgeving, hoe groter de bereidheid om uiteindelijk op de beoogde wijze te werken. Daarom is het essentieel om al in een vroege fase input van medewerkers te vragen. Hiermee voorkom je dat er een investering wordt gedaan zonder dat deze aansluit bij de wensen en eisen van de gebruikers.
WCS TeleAdvies stelt de gebruiker en het werkproces centraal en laat de techniek daarop aansluiten. Wij hebben een stappenplan ontwikkeld aan de hand waarvan wij u begeleiden om de nieuwe werkwijze succesvol te implementeren. Onderdeel van dit stappenplan is de inzet van een online platform waar medewerkers zich nieuwe competenties en vaardigheden eigen kunnen maken. Het resultaat van het goed begeleiden van de gebruikersorganisatie is dat men ook daadwerkelijk op de beoogde manier gaat werken en de investering zich terugbetaalt in capabele en efficiënt werkende collega’s. Zo zorgen wij voor een geslaagde adoptie van de nieuwe technologie.
Graag attenderen wij u op Uitgelicht op deze pagina voor een gerelateerde case of andere gerelateerde onderwerpen.