Digitaal aanbesteden is per 1 juli 2017 voor alle overheidsaanbestedingen verplicht. Het betreft hierbij zowel het publiceren van de aanbesteding als ook het indienen van de offertes. Elke aanbesteding voeren wij uit conform een strakke procedure met een specifieke digitale tool. WCS TeleAdvies voert de aanbesteding digitaal uit middels een specifiek voor dit doel bestemde tool Mercell ‘Source-to-Contract’ (Lees: Negometrix / Mercell), waarbij alle aanbestedingsdocumenten, zoals...
Verder lezen
Zorgeloos mobiel werken Beveiliging mobiele omgeving. Smartphones en tablets vervangen meer en meer vaste telefoons, laptops en de PC. Steeds meer organisaties gaan namelijk mobiel werken. Dit betekent werken – onafhankelijk van tijd, plaats en apparaat (Anytime, Anywhere, Anyplace, Anything en Anyhow). Bedrijfsdata, -applicaties, -documenten en -informatie moeten overal eenvoudig en altijd toegankelijk en beschikbaar zijn. Dit betekent dat alle zakelijke gegevens ook worden meegenomen...
Verder lezen
In moderne kantoorpanden kan de mobiele dekking nog wel eens tegenvallen. Tijdens het bouwproces is er dan onvoldoende aandacht besteed aan dit cruciale punt. Dit speelt des te meer op locaties waar het gros van de medewerkers alleen nog via hun mobiel bereikbaar is, de ‘mobiel tenzij’ concepten. Hierbij is dan overigens niet alleen de dekking maar ook de capaciteit van groot belang. Dit kan...
Verder lezen
Momenteel worden de hoogste snelheden voor mobiel dataverkeer gerealiseerd via het 4G netwerk. Maar telefoongesprekken gaan nog niet via dit supersnelle netwerk. Daar is een oplossing voor in de maak: Voice over LTE (VoLTE). Dit is een techniek waarmee een 4G netwerk geschikt wordt gemaakt voor spraakverkeer, door de standaard mobiele nummers te vertalen naar een IP-nummer. Vanuit VoLTE communiceert de smartphone namelijk volledig over...
Verder lezen
De juiste mensen, op het juiste moment, op de juiste plek aan het werk in het contactcenter. Het klinkt elke teamleider in een contactcenter, frontoffice of KCC waarschijnlijk als muziek in de oren. Workforce Management (WFM) is software voor contactcenteromgevingen die hieraan bij kan dragen. Met deze software kan men op basis van gegevens uit het verleden, voorspellingen doen van het aantal inkomende klantcontacten op...
Verder lezen
Via een poll hebben we u de volgende stelling gegeven: “Ik ben vrij in de keuze waar ik mijn werk doe.” Lees in dit blog wat de resultaten zijn en hoe leidinggevenden en teams stappen kunnen zetten om Het Nieuwe Werken concreet te maken. Ja, alle applicaties en documenten die ik nodig heb, zijn ook op afstand beschikbaar en ik ben mobiel net zo goed...
Verder lezen
Op donderdag 11 december 2014 was het zover, het seminar bij WCS TeleAdvies over het zakelijk gebruik van iPhones en iPads. Het was een geweldige dag! De spreker, Boudewijn Vermeulen, heeft tijdens dit seminar allerlei praktische handvatten gegeven om binnen de organisatie handiger en veiliger om te gaan met iDevices. “In een ontspannen, toegankelijke sfeer discussiëren met andere professionals die met BYOD en Apple bezig...
Verder lezen
De Gemeente Leidschendam-Voorburg heeft een nieuw telefonieconcept, passend bij programma ‘De moderne overheid’. Overal en op elk gewenst moment kan nu gewerkt worden met dezelfde functionaliteiten. WCS begeleidde met succes de Europese Aanbesteding.
Buiten wel bereik maar binnen niet, hoe komt dat toch? In de moderne architectuur wordt veel gewerkt met glas, vaak voorzien van een speciale coating. Dit geeft een hoge isolatiewaarde en dat kan een belemmering zijn om in dat pand via het GSM-netwerk van de provider mobiel bereikbaar te zijn. Daar komt bij dat het zendvermogen van smartphones een stuk minder is geworden ten opzichte...
Verder lezen
Het succes van een investering in communicatiemiddelen hangt af van de bereidheid van medewerkers om op de beoogde wijze te gaan werken. Lees in ons stappenplan hoe een nieuw werkproces goed gecommuniceerd en geborgd kan worden in een organisatie en hoe ons webportal u daarbij kan ondersteunen.