Elke organisatie krijgt wel eens klachten binnen van een klant. Hier goed mee omgaan draagt bij aan een succesvolle organisatie. Van je fouten kan je immers leren! In dit whitepaper leggen we uit waar de schoen kan wringen bij klachtafhandeling en hoe de medewerker frontoffice met behulp van een gestructureerd gesprek van een klagende klant weer een tevreden klant maakt en kan bijdragen aan procesverbetering...
Verder lezen
Deze maand gaat de case over een overheidsorganisatie, die het overzicht kwijt was over de huurlijnen die naar de verschillende gebouwen en openbare voorzieningen liepen. De netwerklijnen zijn door WCS TeleAdvies doorgemeten en overbodige lijnen zijn opgezegd, waarmee een jaarlijkse besparing van 60.000 euro is gerealiseerd. In tijden van zware bezuinigingen is dat natuurlijk mooi meegenomen! Lees meer in de volledige casebeschrijving.
Klant contact center, helpdesk, service center, klantenservice, customer care center en de frontoffice: er worden veel verschillende namen gegeven aan de service afdeling waar klanten geholpen worden. Op deze afdeling vindt het contact met klanten plaats via telefoon, post, e-mail en tegenwoordig ook steeds vaker via de social media. Ongeacht welke naam jouw bedrijf aan deze afdeling geeft is het uitgangspunt dat de dienstverlening zo...
Verder lezen
Het zal je maar gebeuren, dat je telefoon gekaapt wordt door hackers. Het toestel is geblokkeerd en deblokkeren is best mogelijk, maar dan mag je eerst even via PayPal een aardig bedrag afrekenen. Klinkt onrealistisch, maar dit werd in mei 2014 werkelijkheid voor honderden Australiërs met een iPhone. Hoe dit mogelijk was? Dat leest u in dit whitepaper, waarin we een van de grootste uitdagingen...
Verder lezen
Blindelings kunnen vertrouwen op het communicatienetwerk. Als er één sector is waar dit van levensbelang kan zijn, is het in de zorg. Patiënten zijn aan uw zorg toevertrouwd. De telefonieomgeving is een belangrijke spil binnen dit zorgproces. Goede telefonische bereikbaarheid is van vitaal belang in de zorg. Moderne zorginstellingen willen graag op meerdere, flexibele manieren bereikbaar zijn voor zorgpartners, cliënten en natuurlijk de collega’s onderling....
Verder lezen
Overal bereikbaar op je mobiel, mailen en vergaderen met de tablet, op afstand samenwerken aan een document: organisaties willen en kunnen niet meer zonder mobieltjes, tablets, laptops én de bijbehorende spraak- en data-abonnementen voor hun werknemers. Hier hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan: telecommunicatie staat bij veel organisaties in de top 10 van onkosten. Reden genoeg om deze kosten scherp in de gaten te houden.
Uit een onderzoek van de NOS kwam onlangs naar voren dat 75% van de gemeentes gaat bezuinigen. Belangrijkste oorzaak voor de noodzaak hiervan is de overheveling van zorgtaken van overheid naar gemeentes. De meeste gemeentes verwachten dat het hiervoor beschikbare budget niet voldoende zal zijn. Er zal onder andere bezuinigd gaan worden op publieke zaken zoals onderhoud van wegen, subsidies en voorzieningen zoals bibliotheken. Een...
Verder lezen
Unified Communications (UC) is software waarmee de interactie tussen medewerkers onderling en met klanten en leveranciers gevirtualiseerd en daarmee sneller, makkelijker en plaatsonafhankelijk wordt. UC verzamelt in één applicatie o.a. informatie over beschikbaarheid (presence), chat– en videofunctie, realtime samenwerkingstools. UC verhoogt dus bereikbaarheid, reactiesnelheid, en toegankelijkheid van informatie en is zodoende een onmisbare schakel op weg naar moderne manieren van samenwerken.