Wilt u ook een contract voor mobiele telefonie dat perfect is afgestemd op het bel- en dataprofiel van de organisatie? Overzicht én flexibiliteit gedurende de contractperiode? En ook nog besparen op de maandelijkse kosten? Lees snel verder voor meer informatie.
Momenteel zijn er bij de drie grote providers zo’n 200 verschillende abonnementsvormen beschikbaar voor de zakelijke markt. Er is dus een enorme hoeveelheid aan mogelijkheden en variaties. Dit resulteert in een bijna onmogelijke keuze vanuit een standaard aanbestedingstraject. Omdat organisaties vaak niet het juiste contract hebben én deze contracten steeds maar door laten lopen, geven ze jaarlijks miljoenen euro’s teveel uit aan mobiele telefonie en data. Hoog tijd om daar verandering in te brengen.
Er zijn vele variabelen die de telefoonrekening beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan verschillende tariefplannen, besparingsbundels, starttarieven, afrekensystematiek, binnen- en buiten bundelverbruik en het eventueel afkopen van onderling belverkeer. Ook keuzes voor groepsverrekeningen, volumekortingen, netwerkacties en hardware-subsidies zijn van invloed. De uiteindelijke verschillen in netto kosten kunnen enorm zijn. Echter, met de juiste abonnementsvorm kunnen bedrijven jaarlijks tot wel 60% besparen op mobiele telefonie!
Om te komen tot het juiste contract worden de volgende stappen doorlopen, welke we hierna verder uiteen zetten:
Nu u een perfect afgestemd contract heeft, wilt u dit natuurlijk ook zo houden. Maar na het ingaan van het contract kunnen de wijze en de mate van communiceren van de organisatie veranderen. Groeit of krimpt de organisatie, of verandert het belgedrag van medewerkers? Ziet u een toename van datagebruik omdat men meer met smartphones en tablets werkt? Ook een integratie van vaste en mobiele telefonie of overschakelen op Private GSM heeft invloed op het verbruik.
Daarom is het essentieel om tijdens de contractperiode het gebruiksprofiel te blijven monitoren. Het is verstandig om dit minstens tweemaal per jaar te analyseren. Wellicht moeten er aanpassingen worden gedaan op het huidige contract, of op de onderliggende abonnementen. Het is onmisbaar dat ook een 12- of 24-maanden contract flexibel is. Laat de mobiele telefonie-omgeving meegroeien met de organisatie. Zo blijven abonnementen ook gedurende de looptijd van het contract up-to-date en voorkomt u dat de organisatie teveel betaalt.
Inzicht in belgedrag kan met een TEM-tool. Deze koppelt de verbruiksgegevens van de provider aan een zogenaamd organisatiemenu. In een overzichtelijk rapport dat u altijd en overal kunt inzien, ziet u per werknemer of per afdeling de belgegevens, zo precies als u zelf wilt. Zo monitort u het belgedrag en grijpt u in waar nodig. Onderstaande afbeelding is een voorbeeld van een TEM-rapportage waarmee u de gebruikskosten per afdeling vergelijkt. TEM vereenvoudigt ook het beheer van mobiele contracten, bijvoorbeeld door de controle op looptijd en door het beheer van PUK-codes.
Organisaties kunnen veel besparen op mobiele telefonie. Het enorme aanbod aan abonnementen en de vele variabelen die de rekening beïnvloeden maken het echter lastig om hier vat op te krijgen. WCS TeleAdvies is de ervaren partner die de markt goed kent en u ondersteunt bij het maken van een slimme en onderbouwde keuze. Wij verschaffen u inzicht en houden ook tijdens de contractperiode een vinger aan de pols. Onze missie, uw verdienste: krijg vat op de kosten van mobiele telefonie!
Om spam op deze website tegen te gaan hebben wij een limiet ingesteld aan berichten dat u via ons kunt versturen. Dit limiet heeft u nu bereikt.
Onze excuses voor het ongemak.