De gemeente Stichtse Vecht betaalde maandelijks veel geld aan hun telecomprovider. Bij het afsluiten van het nieuwe mobiele contract wilden ze daarom gaan besparen en schakelden WCS TeleAdvies in. Dankzij een analyse van het daadwerkelijke belprofiel en het goed uitonderhandelen van de contractbonus heeft WCS TeleAdvies voor de gemeente Stichtse Vecht een besparing van ruim 60% op het telecomcontract gerealiseerd. Daarnaast houdt de gemeente met behulp van periodieke analyses uit een management tool nu grip op de belkosten.
Peter Born, teamleider Informatie en Automatisering: De adviseur heeft ons veel werk uit handen genomen en ervoor gezorgd dat wij een goede aanbieding kregen. Hij zit overal achterheen en heeft heel veel kennis van de telecomwereld. Hij heeft daarnaast een proactieve manier van werken waar wij veel aan gehad hebben
-
De Gemeente Stichtse Vecht was tevreden met de kwaliteit van hun bel- en data-abonnementen bij KPN maar wisten wel dat ze eigenlijk teveel betaalden. Bij het afsluiten van een nieuw mobiel contract wilden ze daarom met goede onderhandelingen en een juiste analyse kosten gaan besparen. Vanwege eerdere goede ervaringen tijdens de gemeentelijk herindeling met WCS TeleAdvies namen ze ons bureau wederom in de arm om deze aanbesteding te verzorgen. Peter Born, teamleider Informatie en Automatisering over de samenwerking: “De samenwerking is altijd goed geweest. De adviseur heeft ons veel werk uit handen genomen en ervoor gezorgd dat wij een goede aanbieding kregen. Hij zit overal achterheen en heeft heel veel kennis van de telecomwereld. Hij heeft een proactieve manier van werken waar wij veel aan gehad hebben.”
WCS TeleAdvies heeft met behulp van een unieke rekentool de recente belhistorie van de gemeente vertaald naar een belprofiel voor de komende 2 jaar. Uit deze analyse van het belprofiel bleek bijvoorbeeld dat afkopen van onderling mobiel bellen niet rendeerde maar juist de rekening verhoogde. Op basis van het vastgestelde belprofiel is aan verschillende providers gevraagd een prijsopgave te doen. Door WCS TeleAdvies is er vervolgens een overzicht gemaakt van de Total Cost of Ownership van de meest gunstige abonnementsvormen. Naast het TCO van de contracten zijn nog een aantal belangrijke voorwaarden meegenomen, zoals goede dekking in en rond het gebouw en de mogelijkheid tot Vast Mobiel Integratie. Uit deze overweging kwam KPN naar voren als de beste keus. Dezelfde provider en kwaliteit dus voor de gemeente Stichtse Vecht maar nu met een heel ander kostenplaatje.
Het resultaat van de aanpak is dat de gemeente Stichtse Vecht een nieuw mobiel contract bij KPN heeft waarmee er een besparing van ruim 60% gerealiseerd is. Peter Born: “We hebben een flinke bonus gehad van KPN en de beoogde doelstelling is dan ook ruim behaald. Ik kan WCS TeleAdvies en hun aanpak dan ook zonder meer aanraden. Er zijn veel kostenbesparende methodes op zowel mobiel als vaste telefonie. Veel mensen laten het lopen en kijken niet goed om zich heen. Wij houden we nu grip op onze maandelijkse kosten met behulp van een management tool. Deze tool biedt ons de mogelijkheid om periodieke rapportages te maken en intern door te zetten.” Deze webgebaseerde tool is eveneens vanuit WCS TeleAdvies ingezet. Al met al een hele goede samenwerking tussen de gemeente Stichtse Vecht en WCS TeleAdvies!
Om spam op deze website tegen te gaan hebben wij een limiet ingesteld aan berichten dat u via ons kunt versturen. Dit limiet heeft u nu bereikt.
Onze excuses voor het ongemak.