Buiten wel bereik maar binnen niet, hoe komt dat toch? In de moderne architectuur wordt veel gewerkt met glas, vaak voorzien van een speciale coating. Dit geeft een hoge isolatiewaarde en dat kan een belemmering zijn om in dat pand via het GSM-netwerk van de provider mobiel bereikbaar te zijn. Daar komt bij dat het zendvermogen van smartphones een stuk minder is geworden ten opzichte van de oudere modellen.
Als business consultants komen wij over de vloer bij organisatie die hun (nieuwe) pand inrichten op Het Nieuwe Werken en daarom overschakelen van een vaste telefoon naar smartphones voor hun mobiele werknemers. Zij zijn daardoor wel direct afhankelijk van de goede werking van deze smartphones, er is geen alternatief meer. Bij dergelijke adviestrajecten is het doormeten en adviseren ten aanzien van indoor dekking daarom een vast element. Naast de imagoschade die slechte bereikbaarheid een organisatie kan opleveren is het ook bijzonder frustrerend: je kan niet bellen of gebeld worden of een belangrijk gesprek met een klant of relatie moet steeds onderbroken worden omdat je een rustig plekje bij het raam moet zoeken om te bellen. Nou ja rustig, je collega’s hebben dit plekje inmiddels ook al ontdekt.
De oplossingen variëren van een ‘plug&play’ oplossing tot een traject waarin een grotere investering nodig is om goede indoor bereikbaarheid te garanderen. Je kan het signaal ‘van buiten naar binnen’ halen met een repeater of een Private GSM-netwerk laten aanleggen. De oplossingen zijn elke keer weer maatwerk, omdat elke klant anders is, elk pand anders in elkaar zit en ook per provider verschilt welke aanpak nodig is.
WCS TeleAdvies kent als onafhankelijk adviesbureau de verschillende spelers in de markt en is alert op de goede bereikbaarheid van haar klanten, ook al tijdens de bouw of verbouwing van het pand. In een recent traject werden we als onafhankelijk adviseur redelijk laat betrokken, maar waren nog net op tijd om te voorkomen dat de plafonds dicht zouden gaan zonder de juiste kabels er in. Of zoals een tevreden klant het laatst verwoordde: “Dankzij de oplettendheid van WCS TeleAdvies is voorkomen dat wij in ons nieuwe pand allemaal bij het raam moeten staan bellen.”
Om spam op deze website tegen te gaan hebben wij een limiet ingesteld aan berichten dat u via ons kunt versturen. Dit limiet heeft u nu bereikt.
Onze excuses voor het ongemak.